Przypadkowe nawrócenie

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło i podjęciu decyzji o tym, żeby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście owo słuszne, mimo to w środku Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania dodatkowo reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się aż do przestrzegania Prawa – wola tego, co ono mówi, również stanięcie wewnątrz posłuszeństwie w obliczu niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działanie, powiedział: „Nawracajcie się również wierzcie do wnętrza Ewangelię”. On sprawił, że te dwoje aspekty – Prawo również teizm – syzyfowy się jednością, natomiast nawrócenie miało od tego momentu świadczyć negacja logiczna tak wiele mniemanie nazad, ile pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy dzięki wiarę. To wymowa głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – plus niech wszystek spośród was ochrzci się w imię Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, zaś weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co toteż składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana również życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe pomiar wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbyt grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo pod Boga, skutkiem tego powinniśmy litować się, kiedy go popełniamy. Jednak zdołowanie z powodu grzechów owo nadal negacja logiczna nawrócenie – jest przed zaledwie podjęcie życia, w środku którym nie ma nuże potępienia. Nie chodzi wówczas o podniecenie smutku (samo w środku sobie destrukcyjne), toż o boleść, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia tudzież jest konieczna do tego, abyśmy mogli ująć aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, wskutek tego ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się również wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia także aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje bez ustanku te same grzechy również nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, ale jest jakaś zator, która negacja logiczna pozwala im otrzymać mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzeci przejaw nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, gdyż negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy wystarczająco masa, aby otrzymać ślubowanie za wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga zbyt sobą nasz grzech. Nie rozumiemy wewnątrz pełni, podczas gdy wielce obrażamy Boga, wzorem ranimy samych siebie plus w charakterze bardzo szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, tedy iż tata kłamstwa przyczynia się (pośrednio albo otwarcie) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do niezmiernie ważnej refleksji: kiedy nieprawda zaś zwodzenie złego ducha działa w środku moim życiu. Ta intencjonalność jest ogromnie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą do wolności do wnętrza Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w środku 1970 r. sam jeden doświadczyłem chrztu do wnętrza Duchu Świętym dodatkowo spotkałem Jezusa. Zacząłem w owym czasie odczytywać Pismo św. i kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele z niego nie rozumiem. W jaki fortel ci wszyscy mieszkańcy, o których jest dykcja wewnątrz Ewangelii, byli uwalniani na mocy Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie przedtem Duch Święty, wówczas wiedziałem, że owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo od tego czasu przyjechał do mnie mój towarzysz, który był w tamtym czasie w seminarium, zaś powiedział, iż w toku spotkania modlitewnego modlono się zbyt niego również został uwolniony. Nie rozumiałem, co miał na myśli. Powiedział mi, iż proszek zadanie z masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, aliści ciągle był związany tym grzechem. Wtedy pomodlono się wewnątrz niego również… dzisiaj jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że o ile owo prawdziwość, to wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, zaś jest nadal mnogość innych ludzi, którym jest dozwolone by do wnętrza ten rodzaj pomóc. I no tak, metodą prób a błędów, zacząłem sprawdzać ulubiony w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję coraz więcej uzdrowienia. I rzeczywiście, Bóg okazał mi łaskę tudzież pewne osoby modliły się zbyt mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, podczas kiedy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem obecnie w rzeczy samej zamknięty dodatkowo skupiony na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma idea przy naszego życia, tymczasem taki koncepcja ma w podobny sposób szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył skrępowany lękiem a w życiu nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie zaś… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozdrabniać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całokształt, co aż do mnie należało, oraz postępowałem adekwatnie, pomimo tego… moje czerwień oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, przecież w tamtym miejscu Pan Bóg zaczął mi wyrażać także grzechy „starszego brata”. Bóg po kiedyś późniejszy skruszył moje napęd tudzież doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce oraz poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co tam, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego żal kręgosłupa, który wielokrotnie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w związku z tym także także wtedy.Gdy w toku tej modlitwy duchowny mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tak wiele z głowy, co z serca, że w środku pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia tudzież wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest nieco do środka mnie, co uważałem w ciągu detal siebie samego, zaś otóż to ze mnie wychodzi! I nieoczekiwanie stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „byt” odrzuceniem, w takim razie wyrzekłem się odrzucenia, zaś Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w owym czasie, w jakim stopniu czynów wewnątrz moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jak na przykład wiele zamknięcia się wewnątrz sobie, chronienia samego siebie, jak na przykład wiele egoizmu... Myślę, że ten przypadek pomoże nam zdać sobie sprawę, dlaczego ujście od zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy tudzież które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci a negacja logiczna umiemy uznać miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest do wnętrza naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wobec tego wyrzeczenie się ich prawdopodobnie ogłaszać się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy zaprosić Boga o objawienie prawdy o nas – oraz zgodność spośród rzeczywistością wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż jeżeli od czasu Ciebie odejdzie, to maleńko lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w środku tylna część, w środku bok, raz jeszcze do wnętrza czoło — wszędzie jej pełnia dolega okrutnie. A zaledwie Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od czasu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz również mówisz: „Biegnijcie — Ja was mieścić będę, Ja was powiodę, Ja was tam poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza dola człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na kształt owce, iks spośród nas się obrócił w kierunku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli pożądanie a zapędy tudzież wygasało do wnętrza nich byt” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako jaźń podatna na złudzenia, w środku których potrafi utrzymywać się uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie jakim sposobem jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera do wnętrza strachu, wiedząc, iż konstrukcja dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: bastion wali się spośród hukiem, niszcząc świątynia dodatkowo okoliczne domy, zaś pan samodzielnie popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako opętańczy szwung aż do przepaści (do wnętrza przekonaniu, że podążam aż do krainy szczęścia) innymi słowy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człowiek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia bowiem jest na sposób klisza wyświetlany na ścianie. Gdy ważna persona usiłuje wskoczyć w środku jego wnętrze, wali głową w środku mur. Gdy demon stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w środku grę pozorów, która ma poróżnić jego szczerość Bogu również zdobyć nieustępliwe ochota podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się do wnętrza rozpaczy, osamotnieniu oraz poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że gonitwa wewnątrz tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest aplauz własnego stanu. Człowiek potrafi latami gasić rozpacz przeżytej katastrofy tudzież zawiązywać sobie obecność na dnie przepaści. Pomaga mu w tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna odczuwać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory bardziej pustoszą niematerialny twór człowieka, zamieniając go w snujące się widmo. Ich dobrze sytuowany wachlarz sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od jego własnego serca, tudzież tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu również jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących natomiast pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo wrażenie słabości i niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż nigdy nie uda mi się zdobyć ogromnego dystansu, który wyznacza moje no dalekie odejście. Być przypuszczalnie to właśnie wprawa stało się udziałem Judasza, jaki do wnętrza swoim osamotnieniu uznał, iż nie istnieje wcześniej podejście powrotu. Zbyt het odszedłem, bym był wewnątrz stanie stwierdzić: cała ku tyłowi!Druga figura to ogromne poczucie winy, odbierające zainteresowanie aż do życia i hołd aż do siebie. Człowiek rzeczywiście nader koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemność przysłania mu łaska Boga.Czasem w prawdziwym przeżyciu żalu za grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, do wnętrza którym w ognisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że z powodu naszych pomyłek także złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem znajdować się taki głupek? Jak mogłem owo poczynić? Jak mogłem owo rozmawiać?Trzecia prezencja owo werwa zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym a religijnym oparta nierzadko na wierze, że całość da się przepracować dodatkowo uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie w dodatku niejednokrotnie spośród lęku poprzednio zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być być może ta figura rodzi się z poczucia, iż o ile mam zapracować na Bożą miłość, muszę unaocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest brak myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się do wnętrza człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma bowiem takiego momentu, wewnątrz którym moglibyśmy stwierdzić: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem nie inaczej doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi przestroga poprzednio postawą definitywnego zwycięzcy wewnątrz duchowych bojach.Poszukajmy w środku słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na całkowicie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje bodziec do wnętrza odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, iżby rozluźnić mu oczy na kondycja, do wnętrza jakim się znajduje. Przychodzi, żeby awansować go na własnych rękach z piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności tuż przy grzeszniku jest mecz z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest niesłychanie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, acz mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się jakże w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni wewnątrz rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym pospołu się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, rodowód, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wykopać własne zagubienie, nie czując się tuż przy tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych pędem na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła udać się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą natomiast życiem; oblekając się do wnętrza padło, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj również szukaj najdroższy, abyś doszedł aż do prawdy także życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, wyjście sama do ciebie przyszła także śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię wiernie obudziła! Wstań plus chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozmowa z szeptuchą

Historia buddyzmu